Pomoc bankowa

Wszystko co nie związane z Juventusem i sportem. Aktualne wydarzenia ze świata polityki, muzyki i kina.

Moderatorzy: Moderatorzy, Administratorzy

ODPOWIEDZ
Dempsej

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 09 grudnia 2012
Posty: 177
Rejestracja: 09 grudnia 2012
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 0

17 lutego 2020, 18:24

Zwracam się do was bo sam nie posiadam wystarczającej wiedzy w danym temacie. Chodzi o zaginione środki na przelewie.
W grudniu 2019 wykonałem dwa przelewy zwrotne, "opcja zwróć pieniądze" w aplikacji iPKO, na konto Revoultowe prowadzone w złotówkach.
Po kilku dniach przyszła na konto Revoult tylko część środków.
Złożyłem reklamację, później też odwołania u jednych i u drugich. Oficjalnie PKO wykonało wszystkie operacje prawidłowo i nie są w stanie zwrócić mi pieniędzy, Revoult natomiast utrzymuje że środków nie otrzymał.
Czy ktoś z was miał podobną historię? Do kogo mógłbym zwrócić się o pomoc? Czy warto próbować u rzecznika praw konsumenta?
Z góry dzieki.


christian

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 25 kwietnia 2011
Posty: 18
Rejestracja: 25 kwietnia 2011
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowano: 0

18 lutego 2020, 10:18

Ufam, że to PKO jest Twoim macierzystym Bankiem, o co chodzi z tą opcją zwróć pieniądze?
Zwykle to działa tak, że albo na Revolucie dodaje się środki przez "Dodaj pieniądze" z karty debetowej albo robisz przelew przez "Płatności" na Revolucie na swoje polskie konto. Mógłbyś to przybliżyć bardziej?

Wcześniej nie było takich problemów, czy to Twoja pierwsza taka transakcja? Skoro robiłeś przelew, to musiałeś podać IBAN i przede wszystkim BIC (SWIFT). Na 100% nie było literówki, etc?

Jeżeli PKO twierdzi, że po ich stronie jest wszystko ok, to winno być jakieś potwierdzenie takiej transakcji w PDF. Rozumiem, że reklamacja u Revoluta była z załączonym potwierdzeniem przekazania środków z PKO, i mimo to wypięli się?

Dzwoniłeś na infolinię PKO? Czy tylko pisałeś reklamację i dostałeś urzędowe pismo? Zdarza się, że w transakcjach międzynarodowych pieniądze wiszą gdzieś w eterze. Kompetentna osoba na infolinii powinna podać dokładnie co się stało, często zasugerować właśnie mniej oficjalne informacje. Jeżeli środki gdzieś utknęły, może być tak, że dopiero po dłuższym czasie pojawią się one na koncie (choć jeżeli mowa tu o grudniu, to faktycznie sprawa już winna się zamknąć).

Personalnie nie mam dobrej opinii o rzecznikach praw konsumenta, dużo łatwiej myślę będzie z Bankami. Ja bym próbował przede wszystkim wszystko dokładnie ustalić z PKO, szczególnie że jesteś ich klientem, a to dodaje bodźca do rozwiązalności problemów.:)
Bo ja jestem Puk Koleżka,
We mnie wielka radość mieszka.
ODPOWIEDZ