Infografika Finał LM2015 w 15 liczbach

Spotkania kibiców, zloty, wyjazdy na mecze i najnowsze informacje z kibicowskiego świata.
ODPOWIEDZ
Crunny

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 28 stycznia 2007
Posty: 3496
Rejestracja: 28 stycznia 2007

Nieprzeczytany post 29 maja 2015, 00:30

Cześć wszystkim! Jestem grafikiem, który specjalizuje się w infografikach. 3 lata temu wykonałem jedną ze swoich pierwszych infografik, która była zapowiedzią naszego ćwierćfinału z Bayernem. Wrzuciłem ją na Kwejka i w ciągu 2 dni zdobyła ona prawie 2 tys. udostępnień. Przed finałem z Barceloną chciałbym zrobić coś podobnego, ale na znacznie wyższym poziomie. Powinno się udać, bo potrafię już dużo więcej i infografika będzie zdecydowanie bardziej profesjonalna. Skończę ją na dniach.

Wymyśliłem sobie tytuł "Finał LM2015 w 15 liczbach" i zrobiłem research, żeby wyszukać 15 ciekawych liczb związanych z tym finałem. Chciałbym, żebyście rzucili na nie okiem, czy czasem czegoś nie przeoczyłem ;)

-7 - czyli 1-8 to bilans bramkowy 3 meczów L.Enique przeciwko Juventusowi
0,5 - tyle bramek na mecz traci w tej edycji LM Buffon, który średnio co drugi mecz kończy z czystym kontem (Ter Steden ma średnią 0,83)
1 - w tej edycji Ligi Mistrzów piłkarze Barcelony są na pierwszym miejscu pod względem skuteczności podań, dryblingów i czasu spędzonego przy piłce
2 - LM jeszcze nigdy nie wygrały rok po roku 2 drużyny z tego samego kraju
3 - Juve przegrało swoje 3 ostatnie finały LM, a Barcelona wygrała swoje 3 ostatnie finały LM (ostatni finał LM przegrała w włoskim klubem)
4 - to liczba finałów LM, które do tej pory rozegrano w Niemczech, 3 spośród nich miały wyraźnych faworytów (AC Milan, Juventus FC, Bayern Monachium), którzy przegrywali (z Olympique Maryslią, Borussią Dortmund i Chelsea FC)
4 - spośród ostatnich 4 edycji LM aż w 3 (2010, 2012 i 2014) obrońcy tytułu odpadali w półfinale z drużyną, która potem wygrywała w finale