Strona 27 z 35
: 01 czerwca 2010, 20:06
autor: Szilgu
Ma ktoś może jakimś cudem gotową prezentacje np. w PowerPoincie o własnej firmie po angielsku? Nie to, żebym nie lubił angielskiego albo był leniwy, ale mam trochę roboty i nie wiem czy się wyrobię

: 06 sierpnia 2010, 16:17
autor: tabo89
Nie ma ktoś przypadkiem jakiejś pracy na temat
"Przepisy BHP w procesach załadunku". Muszę napisać na zaliczenie zaległych praktyk i nie będę kręcił ale mi się nie chce

: 12 września 2010, 19:57
autor: Juventini2007
Mam problem z rozwiązaniem nierówności kwadratowej z modułem
x do kwadratu-7/x/+12>0
Jeżeli ktoś mi to rozwiążę do jutra do 7.30 będę wdzięczny :-D
: 12 września 2010, 20:26
autor: cygi
Juventini2007 pisze:Mam problem z rozwiązaniem nierówności kwadratowej z modułem
x do kwadratu-7/x/+12>0
Jeżeli ktoś mi to rozwiążę do jutra do 7.30 będę wdzięczny :-D
Przenosisz 12 na drugą stronę, dzielisz przez - 7 i otrzymujesz:
|x| < 12/7
Nie jestem pewien dalej w 100%, ale
x<12/7 i x>-12/7 x (-12/7, 12/7)
: 12 września 2010, 21:16
autor: Venomik
Cygi jest ciut rozptrzepany i nie zauważył, że to równanie kwadratowe.

: 12 września 2010, 21:54
autor: Juventini2007
Wielkie dzięki!

Normalnie ratujesz mi dupę

pzdr
: 18 września 2010, 15:08
autor: Il Storico
Witajcie! Mam mały problem z zadaniem z fizyki... Niby niepozorne, ale nie wiem jak to zrobić, bowiem na ostatniej lekcji do zadań nie było żadnych objaśnień...
Oto ono:
Żuraw budowlany podnosi paletę z cegłami i jednocześnie przesuwa się po szynach z prędkością o wartości 0,3 m/s. Paleta z cegłami podnoszona przez ten żuraw porusza się względem ziemi z prędkością o wartości 0,5 m/s. Oblicz wartość kąta, jaki tworzy kierunek prędkości palety z kierunkiem pionowym. Oblicz wartość prędkości, z jaką paleta jest podnoszona.
W odpowiedziach wychodzi kolejno 0,4 m/s i 36,52 stopnie. Tylko jak do tego dojść?
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelaki odzew.
: 18 września 2010, 15:28
autor: blackadder
Il Storico pisze:Witajcie! Mam mały problem z zadaniem z fizyki... Niby niepozorne, ale nie wiem jak to zrobić, bowiem na ostatniej lekcji do zadań nie było żadnych objaśnień...
Oto ono:
Żuraw budowlany podnosi paletę z cegłami i jednocześnie przesuwa się po szynach z prędkością o wartości 0,3 m/s. Paleta z cegłami podnoszona przez ten żuraw porusza się względem ziemi z prędkością o wartości 0,5 m/s. Oblicz wartość kąta, jaki tworzy kierunek prędkości palety z kierunkiem pionowym. Oblicz wartość prędkości, z jaką paleta jest podnoszona.
W odpowiedziach wychodzi kolejno 0,4 m/s i 36,52 stopnie. Tylko jak do tego dojść?
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelaki odzew.
A jaka to klasa? Stosujecie już pochodne i całki?
A zresztą jest to zbędne. Prędkość 0,4 liczysz z twierdzenia Pitagorasa, gdzie 0,5 to przeciwprostokątna a 0,3 to wektor równoległy go osi x.
Wartość kąta wyliczysz z twierdzenia cosinusów.
Problemem może być tu jedynie narysowanie wektorów reprezentujących prędkości. Potem to już tylko geometria.
: 18 września 2010, 15:42
autor: Il Storico
Jestem w klasie I LO, na profilu społeczno-prawnym, gdzie póki co o sinusach i cosinusach nie słyszano

: 18 września 2010, 15:51
autor: blackadder
Tego się nie da zrobić bez znajomości funkcji trygonometrycznych.
Ale wygląda to tak:
Poziomy wektor ma długość 0,3 , przeciwprostokątna 0,5 a pionowy wektor wyliczasz i wychodzi 0,4.
Wartość kąta między kierunkiem pionowym a wektorem prędkości to 90-(wartość kąta między przeciwprostokątną a krótszą podstawą),
sinus tego kąta to stosunek długości boku leżącego naprzeciw tego kąta do przeciwprostokątnej, czyli (0,4)/(0,5), więc sin(a) = 0,8.
W tablicach trygonometrycznych sprawdzasz jaki kąt odpowiada tej wartości i wychodzi około 54 stopnie. 90 - 54 daje nam około 36 stopni więc tak jak masz w odpowiedziach.
To musi być tak. Najwyżej zabłyśniesz na najbliższej fizyce:)
: 18 września 2010, 20:08
autor: Il Storico
blackadder pisze:To musi być tak. Najwyżej zabłyśniesz na najbliższej fizyce:)
Dzięki
No cóż, może nam to jakoś wyjaśni, a jak nie to tak jak mówisz- zabłysnę.

: 31 października 2010, 18:16
autor: Hubson
Drodzy koledzy i koleżanki ...
Dobra, dosyć tego słodzenia, mam prośbę. Potrzebuję zadania z j.niemieckiego na poziomie 1 klasy LO

Dokładnie to opis rodziny.
Chodzi o to że gdyby ktoś mógł i chciałby mi poświęcić dosłownie 5-10 min, ja bym na PW/gg/maila wysłał taki opis (po Polsku) a ktoś z was by mi po prostu to przetłumaczył. Wiem że są różne translatory itp, niestety mój nauczyciel jest bardzo wymagający i uczulony na błędy ortograficzne, interpunkcyjne itp.
Bardzo proszę o pomoc

Z góry dziękuję i obiecuję że się odwdzięczę

: 31 października 2010, 18:20
autor: Il Storico
HubsonJUVE pisze:Drodzy koledzy i koleżanki ...
Dobra, dosyć tego słodzenia, mam prośbę. Potrzebuję zadania z j.niemieckiego na poziomie 1 klasy LO

Dokładnie to opis rodziny.
Chodzi o to że gdyby ktoś mógł i chciałby mi poświęcić dosłownie 5-10 min, ja bym na PW/gg/maila wysłał taki opis (po Polsku) a ktoś z was by mi po prostu to przetłumaczył. Wiem że są różne translatory itp, niestety mój nauczyciel jest bardzo wymagający i uczulony na błędy ortograficzne, interpunkcyjne itp.
Bardzo proszę o pomoc

Z góry dziękuję i obiecuję że się odwdzięczę

Napisz na gg. Mam niemiecki 10ty rok w szkole, też jestem w I LO, dość powiedzieć, że mam go na rozszerzeniu. Jak to opis rodziny to wal, bo ja muszę już przelewy po niemiecku wypełniać

: 01 listopada 2010, 13:54
autor: szczypek
Siema. Proszę o sprawdzenie zadania. Pewnie niektórym wyda się banalne, ale ja uczę się włoskiego od niedawna, także proszę o wyrozumiałość. Chodzi o rodzajniki i liczbę mnogą.
la casa grande / le case grandi
la finestra aperta / le finestre aperte
il treno veloce / i treni veloci
la strada stretto / le strade stretti
il film noioso / i film noiosi
la torta cattivo / le torte cattivi
il caffe amaro / i caffe amari
l' esame facile / gli esami facili
la gente allegro / le genti allegri
lo spettacolo divertene / gli spettacoli diverteni
l' uomo vecchio / gli uomini vecchi
la penna nuovo / le penne nuovi
l' albero secco / gli alberi secchi
il paesce piccolo / i paesci piccoli
il ragazza felice / i ragazze felici
l' esercizio difficile / gli esercizii difficili
il giornale politico / i giornali politici
la banca chiusa / le banche chiuse
la pizzeria economica / le pizzerie economiche
la giacca bianca / le giacche bianche
il palazzo vecchio / i palazzi vecchi
la lettera lunga / le lettere lunghe
il ragazzo straniero / i ragazzi stranieri
il lavoro stressante / i lavori stressanti
la signora giovane / le signore giovani
il vigile cortese / i figili cortesi
il centro storico / i centri storici
Z góry dzięki.
: 06 listopada 2010, 21:25
autor: LordJuve
Cześć ludziska, jest weekend, w poniedziałek kolos, potrzebuje na gwałt czegoś
TAKIEGO, nie macie gdzieś w pdfie? Wspomożecie kolegę w potrzebie?
Z góry dzięki za szybko odzew.
pan Zambrotta pisze:LordJuve pisze: Wspomożecie kolegę w potrzebie?
Z góry dzięki za szybko odzew.
nie jesteś tutaj niczyim kolegą.
każdy tobą gardzi.
ps. odezwij się na gg.
Koleś jak zwykle robi sobie szyderę. Nie zwracajcie uwagi. Jeśli ktoś mi może pomóc w sprawie to wciąż aktualna.
Z góry serdecznie dziękuję.