Strona 23 z 35

: 15 października 2009, 16:23
autor: krzysiekh6
odpowiedzi do ćwiczeń z geografii "czlowiek gospodarzem ziemi" kl.2-zakres podstawowy ma ktos?????

: 15 października 2009, 16:27
autor: krzysiekh6
http://img381.imageshack.us/i/spraw0zdaniefizyka.jpg/ link do zadania z fizyki jakby komus sie chcialo to please dane z numeru 16

: 16 października 2009, 19:36
autor: mrowka423
Może mi to ktoś wytłumaczyć?

Ułóż równanie, w którym wyrażenie zawierające niewiadomą zapisane jest z użyciem symbolu wartości bezwzględnej i zbiorem jego rozwiązań jest:
a) {0,6}
b) {-4,6}
c) {pierwiastek z 2, minus pierwiastek z 2}
d) {zbiór liczb rzeczywistych}

Mam odpowiedzi ale nie mam pojęcia jak to zapisać. Jak ktoś mi to wytłumaczy to będe mu wdzięczny.

: 24 października 2009, 21:58
autor: pan Zambrotta
jest ktoś kumaty z Octave'a ? potrzebuję narysować banalne dwa wykresy, ale niestety nie potrafię za dobrze się poruszać w tym programie.

: 03 listopada 2009, 20:06
autor: pan Zambrotta
ludzie, OGROMNA prośba, jestem pod ścianą...

http://w204.wrzuta.pl/plik/57GY3n0SDG9/wloski

tam znajduje się 10 zdań, które trzeba uzupełnić w passato prossimo, imperfetto lub trapassato prossimo. Mógłby ktoś dla mnie to wykonać ? dla kogoś obeznanego we włoskim to pryszcz
Obrazek

: 03 listopada 2009, 22:35
autor: białas
ja też muszę poprosić o pomoc. takie oto zadanie:

oszacuj liczbę gatunków stawonogów w lesie równikowym wykorzystując metodę zaproponowaną przez Erwina. badacz ów zbadał liczbę gatunków występujących na 19 drzewach jednego gatunku w Panamie. stwierdził występowanie 1200 gatunków. do dalszych obliczeń wyskorzystaj następujące założenia:
1. średnia specyficzność gatunkowa chrząszcza w stosunku do gatunku drzewa wynosi 13,5%
2. liczba gatunków drzew w lesie równikowym wynosi średnio 50000
3. chrząszcze stanowią w lesie równikowym ok. 40% stawonogów
4. w koronie drzew żyje 2 razy więcej stawonogów niż na dnie lasu.

wiem, że zadanie do natrudniejszych nie nalezy, ale ostatnio nie mam zbytnio czasu, a na głowie jeszcze inne sprawy. zadanie na tzw. wczoraj. z góry dzięki.

: 04 listopada 2009, 22:46
autor: preclix
Mam pytanie odnośnie Excela. Mam podaną pewną liczbę która stanowi 100%, oraz druga liczbę. Muszę obliczyć ile procent stanowi druga liczba z pierwszej. W POmocy Excela jest to opisane, ale coś mi nie wychodzi z zastosowaniem się do ich zaleceń - może nie za bardzo to rozumiem.

Podam przykład :

132 510 561 - 100%

361 534 - x%

: 05 listopada 2009, 08:21
autor: tabo89
132 510 561 - 100%

361 534 - x%
nie wiem ale ja po prostu wpisałbym odpowiednio formułę z głowy bez jakichś tam pomocy

czyli x= 361 534 / 132 510 561 *100 %

czyli odpowiednio jeśli w komórkach:
A1 wpiszemy 132 510 561
A2 - 100 %
B1 - 361 534

to w komórce B2 wpisałbym formułę:

Kod: Zaznacz cały

=A2/A1*B1

: 05 listopada 2009, 15:37
autor: preclix
tabo89 pisze:
132 510 561 - 100%

361 534 - x%
nie wiem ale ja po prostu wpisałbym odpowiednio formułę z głowy bez jakichś tam pomocy

czyli x= 361 534 / 132 510 561 *100 %

czyli odpowiednio jeśli w komórkach:
A1 wpiszemy 132 510 561
A2 - 100 %
B1 - 361 534

to w komórce B2 wpisałbym formułę:

Kod: Zaznacz cały

=A2/A1*B1
Dzięki :ok:

AD. Ale ze mnie tłuk :D Z normalnej proporcji to można też zrobić

Kod: Zaznacz cały

B1*A2/A1
:prochno:

: 06 listopada 2009, 08:20
autor: tabo89
preclix pisze:AD. Ale ze mnie tłuk :D Z normalnej proporcji to można też zrobić

Kod: Zaznacz cały

B1*A2/A1
:prochno:
to to samo co ja napisałem z tym że w odwrotnej kolejności :D

: 10 listopada 2009, 11:39
autor: tabo89
Jeśli jest ktoś dobry z niemieckiego to dla niego to będzie chwila, kilka zadań tam jest.

A ja będę na prawdę wdzięczny bo nic z tego języka nie kumam:

http://www.sendspace.com/file/mfpvh8


2 post pod rząd żeby ktoś zauważył :wink:

: 11 listopada 2009, 12:41
autor: Il Storico
Siemka, tym razem potrzebuję pomocy z prostego (mogłoby się wydawać) zadania z matmy. Albo ja jestem jakiś niekumaty, albo to oni się przejechali w tej książce. Otóż oto treść:

Oblicz pole czworokąta ABCD, wiedząc, że AB= 4/2* cm, AD= 3/2 cm, a trójkąt BCD jest równoboczny

*- 4/2 i 3/2 to odpowiednio 4 pierwiastków z 2 i 3 pierwiastków z 2

Oto rysunek:
Obrazek

Odpowiedź z książki: 24 + 25 * pierwiastek z 3 cm2 i to wszystko przez 2

Ludzie pomocy, bo ja zrobiłem już na tyle sposobów, że po prostu zaraz osiwieję :doh:

Pozdro

: 11 listopada 2009, 12:54
autor: szczypek
Il Storico, nie liczyłem, ale wydaje mi się, że powinien wyjść dobry wynik.

1. Pole trójkąta ABD można policzyć ze wzoru 1/2 * AD * AB.
2. Bok DB możesz policzyć z Pitagorasa AD^2 * AB^2 = DB^2.
3. Pole trójkąta BCD można policzyć ze wzoru na pole trójkąta równobocznego (BD^2 * pierwiastek z 3) / 4.

: 11 listopada 2009, 12:57
autor: Il Storico
szczypek pisze:Il Storico, nie liczyłem, ale wydaje mi się, że powinien wyjść dobry wynik.

1. Pole trójkąta ABD można policzyć ze wzoru 1/2 * AD * AB.
2. Bok DB możesz policzyć z Pitagorasa AD^2 * AB^2 = DB^2.
3. Pole trójkąta BCD można policzyć ze wzoru na pole trójkąta równobocznego (BD^2 * pierwiastek z 3) / 4.
Uwierz mi, że zrobiłem dokładnie to samo i źle mi wychodziło... Mimo wszystko dzięki, zrobię jeszcze raz :ok:

: 11 listopada 2009, 13:17
autor: szczypek
Il Storico pisze:
szczypek pisze:Il Storico, nie liczyłem, ale wydaje mi się, że powinien wyjść dobry wynik.

1. Pole trójkąta ABD można policzyć ze wzoru 1/2 * AD * AB.
2. Bok DB możesz policzyć z Pitagorasa AD^2 * AB^2 = DB^2.
3. Pole trójkąta BCD można policzyć ze wzoru na pole trójkąta równobocznego (BD^2 * pierwiastek z 3) / 4.
Uwierz mi, że zrobiłem dokładnie to samo i źle mi wychodziło... Mimo wszystko dzięki, zrobię jeszcze raz :ok:
1. 1/2 * 4 * pierwiastek z 2 * 3 * pierwiastek z 2 = 12
2. (4 * pierwiastek z 2)^2 + (3 * pierwiastek z 2)^2 = DB^2
32 + 18 = DB^2
DB = pierwiastek z 50
3. [(pierwiastek z 50)^2 * pierwiastek z 3] / 4 = (50 * pierwiastek z 3) / 4

I teraz dodajesz...
12 + (50 * pierwiastek z 3) / 4
12 zapisujesz jako 24/2 a (50 * pierwiastek z 3) / 4 zapisujesz jako (25 * pierwiastek z 3) / 2
Suma wynosi więc (24 + 25 * pierwiastek z 3) / 2

Oczywiście jeszcze jednostkę trzeba dodać.