Strona 12 z 35

: 05 maja 2007, 21:41
autor: gorczas
Na Wiki wyczytałem że "Organizacja jest częścią systemu ONZ", więc może sekretarze generalni ONZ pełnią te same funkcje względem UNICEF'u.. Ale to tylko moje przemyślenia, bo na polskich stronach raczej ciężko jest znaleźć te nazwiska..

: 08 maja 2007, 19:15
autor: Dominik10
Mam wielka prosbe moze mi ktos pomoc :pray: :pray: :pray: . Jest to zadanie z CHemii trzeba mi obliczyc sklad procentowy zwiazkow chemicznych.
a) tlenek siarki (IV)
b)tlenek fosforu (V)
c)tlenek magnezu

: 08 maja 2007, 19:51
autor: Siewier
Dominik10 pisze:a) tlenek siarki (IV)
Żeby zrobić takie zadanie najpierw musisz sprawdzić jaka jest masa poszczególnych składników związku i obliczyć jego mase.

SO2
MS (masa siarki w zaokrągleniu)=32[?]
MO (masa tlenu w zaokrągleniu)=16[?]
(masy podałem w zaokrągleniu)
MSO2 (obliczamy mase tlenku siarki IV)=32[?]+2*16[?]=64[?]
%S (obliczamy skład procentowy siarki w tlenku siarki IV)=(32[?] : 64[?]) × 100%
%O=(32[?] : 64[?]) x 100%
%S=50%
%O=50%

Skład procentowy tlenu i siarki w tlenku siarki (IV) równa się po 50%.
Dominik10 pisze:b)tlenek fosforu (V)
P2O5
MP(masa fosforu w zaokrągleniu)=31[?]
MO(masa tlenu w zaokrągleniu)=16[?]
31[?]*2+16[?]*5=142[?]
%P=(62[?] : 142[?]) x 100%=43,7%
%O=(80[?] : 142[?]) x 100%=56,3%
Oczywiście znając procent jednego pierwiastka w związku możesz obliczyć już obliczyć % drugiego pierwiastka poprzez działanie : 100%-x% (gdzie x to zawartość procentowa w związku pierwszego pierwiastka )

Skład procentowy tlenku fosforu (V) to 43,7% fosforu i 56,3% tlenu.
Dominik10 pisze:c)tlenek magnezu
MgO
MMg(masa magnezu w zaokrągleniu)=24[?]
MO(masa tlenu w zaokrągleniu)=16[?]
MMgO=24[?]+16[?]=40[?]
MMg=(24[?] : 40[?]) *100%=60%
MO=(16[?] : 40[?]) *100%=40%

Skład procentowy tlenku magnezu to 60% magnezu i 40% tlenu.
[?] <== ten symbol oznacza, że nie pamiętam jednostki jaka powinna się tam znaleźć, może to jest 'g', a może 'u', cholera wie :D

Wszystko analogicznie do pierwszego przykładu. Jakby co to pisz do mnie na gg, wrócę późno bo od tych wszystkich %%% zachciało mi się iść do knajpy :D

pozdro


psss Nie ręczę głową, że to jest dobrze, robiłem z pamięci, a warto zaznaczyć, że z chemii nigdy nie miałem więcej niż 2 ^_^

: 09 maja 2007, 13:32
autor: cygi
Ja bym to robił inna metoda, ale ta też jest dobra i wyniki też są dobre.
P.S.
Też z chemii nie miałem nigdy więcej niż 2 :prochno:

: 22 maja 2007, 20:26
autor: Machnes
Ja mam prośbę o 3 zadania :] bardzo bym prosił starszych, mądrzejszych o rozwiązanie :)

1.Kąt nachylenia tworzącej stożka do płaszczyzny podstawy wynosi 45stopni, a długość promienia jest równa 2cm. oblicz objętość stożka

2.Długość krawędzi bocznej ostrosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi 5cm, a przekątna podstawy ma długość 6cm. Jaką wysokość ma ostrosłup.

3. Kule o promieniu 10 cm przecięto płaszczyzną w odległości 6cm od środka kuli. Oblicz pole powierzchni otrzymanego przekroju.


Byłbym bardzo wdzięczny.

pozdrawiam

: 22 maja 2007, 20:51
autor: Łukasz
Machnes pisze:Ja mam prośbę o 3 zadania :] bardzo bym prosił starszych, mądrzejszych o rozwiązanie :)

1.Kąt nachylenia tworzącej stożka do płaszczyzny podstawy wynosi 45stopni, a długość promienia jest równa 2cm. oblicz objętość stożka

2.Długość krawędzi bocznej ostrosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi 5cm, a przekątna podstawy ma długość 6cm. Jaką wysokość ma ostrosłup.

3. Kule o promieniu 10 cm przecięto płaszczyzną w odległości 6cm od środka kuli. Oblicz pole powierzchni otrzymanego przekroju.


Byłbym bardzo wdzięczny.

pozdrawiam
1)
tg45 = h/2
h = 2 * tg 45
h = 2
V = pi*r2(te dwa to oczywiście kwadrat)*h*1/3 = 8pi/3
2)z tw. Pitagorasa (Piecia Gorasa):
h2 = 52(5 do kwadratu) - 32 (3 do kwadratu)
h = 4
3)
62 (6 kwadrat) + r2 (r kwadrat) = 102 (10 kwadrat)
r = pierwiastek z 64 = 8
pi*rkwadrat = 64pi

: 22 maja 2007, 21:07
autor: NeBu
Zad 2:
z tw.Pit.:
pierwiastek z H=5 do kwadratu - (0,5*6)do kwadratu
pierw. z H=25-9
H=pierw z 16
H=4

Zad 3
1) z tw.Pit.
r kwadrat=10kwadrat-6kwadrat
r kwadrat=100-36
r kwadrat=64
2) S=Pi * r kwadrat
S=64 Pi

: 27 maja 2007, 13:27
autor: pan Zambrotta
błagam o szybką pomoc !!! :pray:

Potrzebuję kogoś na gwałt ( :prochno: ), by ładnie i zwięźle tutaj napisał o stosowaniu czasów przeszłych w języku włoskim - kiedy i jakie czasy użyć (coś jak past perfect, continous i simple w ang).
Na jutro mam przygotować opowiadanie pt "zdarzenie, które bardzo mnie przestraszyło". Prostym językiem.

: 08 września 2007, 23:15
autor: Emo
Mam problem z zadaniem z fizyki.Bardzo prosze o pomoc.To moja pieta Achillesowa :(.Z gory dziekuje.Tak ono brzmi:
Samochód osobowy jedzie z prędkością 60 km/h, a autobus z prędkością 45 km/h.
a) z jaką prędkością samochód osobowy wyprzedzi jadący w tę sama stronę samochód ciężarowy?
b) z jaką prędkością wyminą się te samochody, jadąc w przeciwne strony?
c) z jaką prędkością samochód osobowy minie autobus stojący na przystanku?
Pozdrawiam :)

: 09 września 2007, 00:12
autor: Venomik
a) z jaką prędkością samochód osobowy wyprzedzi jadący w tę sama stronę samochód ciężarowy?
60-45=15 [km/h]
b) z jaką prędkością wyminą się te samochody, jadąc w przeciwne strony?
60+45=105 [km/h]
c) z jaką prędkością samochód osobowy minie autobus stojący na przystanku?
60+0=60 [km/h]
To moja pieta Achillesowa
No ok, ale przesadziłeś z tymi pytaniami ;)

: 09 września 2007, 00:13
autor: LordJuve
Emo pisze:Mam problem z zadaniem z fizyki.Bardzo prosze o pomoc.To moja pieta Achillesowa :(.Z gory dziekuje.Tak ono brzmi:
Samochód osobowy jedzie z prędkością 60 km/h, a autobus z prędkością 45 km/h.
a) z jaką prędkością samochód osobowy wyprzedzi jadący w tę sama stronę samochód ciężarowy?
b) z jaką prędkością wyminą się te samochody, jadąc w przeciwne strony?
c) z jaką prędkością samochód osobowy minie autobus stojący na przystanku?
Pozdrawiam :)
a) Oba obiekty poruszają się w jednym kierunku, więc należy od większej wartości odjąć mniejszą, więc:
60 km/h - 45 km/h = 15 km/h - samochód osobowy wyprzedzi ciężarowy z prędkością 15 km/h.

b) Samochody jadą w przeciwne strony, więc należy wartości dodać do siebie( to logiczne, jak coś jedzie z przeciwka to wrażenie prędkości podczas mijania jest większe niż gdy coś nas wyprzedza), czyli:
60 km/h + 45 km/h = 105 km/h - pojazdy wyminą się z prędkością 105 km/h.

c)Autobus stoi, czyli posiada wartość 0, samochód osobowy jedzie z prędkością 60 km/h, należy więc analogicznie jak w pkt. a) odjąć od wartości większej mniejszą(choc od razu wiadomo jaki jest wynik :wink: ), więc:
60 km/h - 0 km/h = 60 km/h - minie autobus z prędkością 60 km/h.

Może to dla niektórych się wydać śmieszne, ze piszę w ten sposób, ale fajnie byłoby gdyby kolega zrozumiał co i jak.

Jeśli oczywiście popełniłem jakiś błąd to prosiłbym o natychmiastowe poprawienie mnie aby nikt nie został wprowadzony w błąd.

: 09 września 2007, 00:32
autor: Emo
Venomik i Lord_Juve...bardzo wam dziękuję.Wiem,moze to śmieszne,ale ja naprawde fizy nie czaję.Już żaba bardziej to kuma :wink: Sorry za banalne pytania,ale ja zawsze mam problem ze zrozumieniem,pozniej juz jakos idzie dobrze.Jeszcze raz dzieki.
Pozdrawiam.

: 09 września 2007, 11:36
autor: Barton
Też mam dla was zadania z fizyki :P

Zad.1
Z tratwy płynącej z nurtem rzeki z szybkością 1 m/s wypadło wiosło.
a)z jaką szybkością porusza się wiosło względem brzegu?
b)z jaką szybkością porusza się wiosło względem tratwy?

Zad.2
Motorówka płynie rzeką pod prąd ze stałą szybkością. W pewnej chwili wypadło z niej koło ratunkowe. Zauważono to po czasie t0(t zero) od chwili jego wypadnięcia. Wtedy motorówka zawróciła i po czasie t (od chwili zawrócenia) dotarła do unoszonego prądem rzeki koła. Uzasadnij dwoma sposobami, że t=t0(t zero): rozważ zagadnienie w układzie odniesienia związanym z wodą i w układzie związanym z brzegiem rzeki, wykonaj odpowiednie obliczenia.

Zad.3
Kierowca TIR-a widzi w lusterku zbliżający się do niego samochód osobowy. Z jaką szybkością ten samochód zbliża się do TIR-a, jeśli względem jezdni TIR porusza się z szybkością v(małe t)=72 km/h, a samochód osobowy z szybkością v(małe s)=105 km/h?

: 09 września 2007, 20:59
autor: LordJuve
Zad.1
a)Wiosło płynie z prędkością 1 m/s.
b)Z prędkością 0 m/s.

Zad.3
105 km/h - 72 km/h = 33 km/h - samochod zbliza sie z v=33 km/h.

Chyba dobrze.

: 09 września 2007, 22:25
autor: Venomik
To ja wezmę na siebie zadanię środkowe, skoro nikt nie chce :)

X - prędkość motorówki względem wody (czyli taka, jaka by była na jeziorze)
Y - prędkość prądu rzeki
X+Y - prędkość motorówki z prądem
X-Y - prędkość motorówki pod prąd (mam nadzieję, że to logiczne)

Ok.
1) Odniesieniem jest woda.
Koło ratunkowe nie porusza się względem wody. Motorówka względem wody porusza się z prędkością: X. (można sobie wyobrazić, że koło znajduje się na jeziorze, będzie łatwiej)
S=V*t (wzór na drogę)
Motorówka odpłynęła na odległość:
S1=X*T0
Wróciła pokonując odległość:
S2=X*T
Skoro znalazła się w tym samym punkcie (przy nieruchomym w tym punkcie odniesienia kole ratnkowym) to S1=S2.
X*T0 = X*T
T0=T
Co należało dowieść

2) Odniesieniem jest ląd (a dokładnie - miejsce w którym koło ratunkowe wypadło z motorówki)
Koło ratunkowe porusza się z prędkością Y
Motorówka najpierw porusza sięz prędkością X+Y, a później, wracając po koło, X-Y.
Koło ratunkowe pokonało odległość:
S1=Y*T0 + Y*T (co jest całkowicie logiczne)
Motorówka oddaliła się na odległość:
S2=(X+Y)*T0 - (X-Y)*T
Obie te odległości, S1 i S2 są sobie równe
Y*T0 + Y*T = (X+Y)*T0 - (X-Y)*T
Y(T0+T) = X*T0 + Y*T0 - X*T + Y*T
Y(T0+T) = X(T0-T) + Y(T0+T)
0 = X(T0-T) (jako że X nie może równać się zero, wobec tego (T0-T) musi się równać zero)
T0-T=0
T0=T

Uff... mam nadzieję, że nie ma błędu, ale jestem o tym przekonany ;)
I liczę, że załapałeś ;)
Pozdro