Re: Polityka
: 08 lipca 2020, 15:41
RAZiemkiewicz o zbrodniach PiS:
Posłowie, ministrowie PIS jeżdżą po całej Polsce i rozdają pieniądze gminom. Nie można jawniej kupować głosów dla siebie. Poza tym te wszystkie programy 500+ czy dodatkowe emerytury. To wszystko są zbrodnie PIS, a nie jakieś głupoty i tematy zastępcze Ziemkiewicza (dobrze, że ani słowa o Kuchcińskim, bo tam też gra na emocjach i nienawiść). A ludzie się cieszą, że dostają pieniądze, brzydkie słowo mać. Kraina mlekiem i miodem płynąca, ta Polska.
Masz rację, zgoda, też jestem przeciw 500+ i dodatkowym emeryturom, z tym że za tą pierwszą zarazą są - w różnych jej formach - teraz prawie wszyscy, czy to PiS, czy Trzaskowski ze swoją bandą, czy nawet Bosak.
Ewidentnie zaczynasz rozmywać problem hasłem "tematy zastępcze". Zobacz punkt 3. Czyż to nie jest główny - obok rozdawnictwa i tego, że PiS skłócił nas ze światem - zarzut naszych światłych elit wobec rządu? Chętnie zobaczę Twoje zdanie na temat opinii Ziemkiewicza w tym punkcie.
2) "Moscow Views Construction of Canal Across Vistula Spit as Threat to Kaliningrad", ""Moskwa ma nadzieję, że storpeduje projekt". Waszyngtoński think-tank o propagandzie ws. przekopu mierzei"Budowa nowego lotniska powinna przyspieszyć uzdrawianie gospodarki po pandemii Covid-19 – wynika z raportu przygotowanego przez globalną firmę finansowo-konsultingową Kearney.
Według autorów raportu, którego treść poznała „Rzeczpospolita", Centralny Port Komunikacyjny może wywrzeć szczególny wpływ na rynek pracy oraz wzrost produktu krajowego brutto. „Należy zwrócić uwagę na szanse, które niesie ze sobą realizacja takiej inwestycji w czasach trwającego kryzysu. Z jednej strony inwestycja o tak dużej skali może wypełnić lukę popytową powstałą w efekcie trwającego spowolnienia gospodarczego, a z drugiej sama realizacja projektu może być tańsza ze względu na spadające ceny towarów i usług" – czytamy w raporcie.
(...)
W ocenie autorów plan budowy CPK jest typowym projektem prorozwojowym, a w polskiej gospodarce ma on wszystkie cechy największej inwestycji infrastrukturalnej w XXI w. „Zasadne jest założenie, iż projekt ten wykazuje potencjał pełnienia roli czynnika pobudzającego wzrost gospodarczy i wychodzenie z kryzysu" – czytamy.
Zdaniem autorów budowa CPK wraz z inwestycjami kolejowymi i drogowymi może zapewnić tysiące nowych miejsc pracy zarówno na terenie samego lotniska (chodzi o budowę terminala i dróg startowych przez specjalistyczne firmy), jak i w branżach powiązanych, czyli produkcji materiałów budowlanych, taboru kolejowego i wyposażenia terminala.
Wskazują oni również, że inwestycja wymagająca wydatków rzędu dziesiątków miliardów złotych pobudzi rynek budowlany, ale także rozwój niezbędnych technologii i zaplecza technicznego; może również wygenerować efekt mnożnikowy i pobudzić powiązane gałęzie gospodarki. Z kolei nowy intermodalny węzeł transportowy ma szansę poprawić dostępność komunikacyjną nie tylko kraju, ale i regionu, tworząc potencjał do generowania dalszych korzyści w ramach wpływu katalitycznego.
Sami zdecydujcie kto tutaj stoi po stronie interesu Polski i Polaków."Władze rosyjskie i niektóre grupy proekologiczne w Polsce i Niemczech sprzeciwiały się przekopowi (...) już od czasu pierwszego pomysłu w tym zakresie w 2004 roku. Teraz jednak realizacja projektu, który ma zostać ukończony do 2022 r., została wprowadzona na wyższy bieg. Pracownicy zakończyli oczyszczanie ziemi i rozpoczęli kopanie samego kanału. Tymczasem moskiewscy komentatorzy przechodzą od skarg na jego rzekomy wpływ na środowisko do sugestii, że jedynym powodem, dla którego powstaje, jest zapewnienie okrętom wojennym NATO dostępu do Zatoki Kaliningradzkiej bez konieczności wcześniejszego przejścia przez obiekty wojskowe w Bałtijsku. W związku z tym twierdzą, że kanał ten stanowi bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa Kaliningradu i Federacji Rosyjskiej jako całości" – czytamy w analizie.
(...)
"Koloskow ocenia, że Moskwa nadal ma nadzieję, że zdusi projekt, mobilizując ekologów w Polsce i Europie oraz wspierając opozycję wobec polskiego rządu. Wskazuje, że rząd pozostaje całkowicie zaangażowany w budowę kanału; ale wielu przeciwników twierdzi, że projekt jest zbyt drogi, zaszkodzi obszarowi kurortowemu bez przynoszenia korzyści ekonomicznych północno-wschodniej Polsce i pomoże NATO, ale nie Polsce. Słowa Koloskowa sugerują zatem kierunek rosyjskiej propagandy i innych działań i fakt, że Moskwa ma nadzieję spowolnić lub całkowicie pogrzebać przekop mierzei" – czytamy w analizie waszyngtońskiego think-tanku.
Ani Trzaskowski ze swoją bandą ani nawet Bosak nie jeździ po Polsce i nie rozdaje pieniędzy na lewo i prawo za głosy na swoje ugrupowanie. To jest zasadnicza różnica pomiędzy nimi. To co robili wcześniej, to co będą robić kiedyś, nie jest teraz ważne, ważne jest że ta machina urosła do rangi absurdu. Podobnie z TVP, to zawsze była telewizja, która mówiła wygodną prawdę, ale obecnie jest to propaganda nie do zniesienia. Nie mam problemu z tym, żeby rządzili ci czy tamci, nigdy nie będzie idealnie, ale są chyba jakieś granice przyzwoitości, po których przekroczeniu trzeba powiedzieć dość? Idealny obrazek jak to wygląda w praktyce mogliśmy zaobserwować 10 kwietnia.
Nie interesuje mnie ten temat w ogóle, może PIS nawet nie robić niczego co jest niezgodne z prawem (inna kwestia czy to prawo, które jest złe jest dobre i czy jest jeszcze coś takiego jak moralność). Moje przemyślenie jest takie, że już jest sporo nieprawidłowości przy wyborach, co przy wzroście apetytu na wieczną władzę powoduje, że ktoś ważność lub nieważność wyborów musi klepnąć "dla nas". Zupełnie poważnie, tu musi być hamulec, a obawiam się, że może go kiedyś zabraknąć (bo kruczki prawne etc.), także przy współudziale opozycji, która w swoich działaniach jest nieudolna i pozbawiona logiki.Karowiew pisze: ↑10 lipca 2020, 11:20Ewidentnie zaczynasz rozmywać problem hasłem "tematy zastępcze". Zobacz punkt 3. Czyż to nie jest główny - obok rozdawnictwa i tego, że PiS skłócił nas ze światem - zarzut naszych światłych elit wobec rządu? Chętnie zobaczę Twoje zdanie na temat opinii Ziemkiewicza w tym punkcie.
Powiem Ci, kto na pewno nie stoi. pis i ich rezydent Dudzio. Im zależy tylko na władzy. Rozdają kartonowe czeki, namawiają starszych, żeby szli do wyborów, bo niby już nie ma pandemii, wciskają ludziom, że jak wygra Trzaskowski to wszystko zabierze i będą po ulicach panoszyli się tęczowi, przypisują sobie nie swoje zasługi - zniesienie wiz do USA.Vimes pisze: ↑10 lipca 2020, 12:21 Ostatnio ukazały się dwa artykuły na temat sztandarowych projektów inwestyjcyjnych PiS-u popieranych przez prezydenta Dudę i którym sprzeciwiają się Platforma i Trzaskowski:
1) "Projekt CPK może pomóc Polsce wyjść z kryzysu"
2) "Moscow Views Construction of Canal Across Vistula Spit as Threat to Kaliningrad", ""Moskwa ma nadzieję, że storpeduje projekt". Waszyngtoński think-tank o propagandzie ws. przekopu mierzei"Budowa nowego lotniska powinna przyspieszyć uzdrawianie gospodarki po pandemii Covid-19 – wynika z raportu przygotowanego przez globalną firmę finansowo-konsultingową Kearney.
Według autorów raportu, którego treść poznała „Rzeczpospolita", Centralny Port Komunikacyjny może wywrzeć szczególny wpływ na rynek pracy oraz wzrost produktu krajowego brutto. „Należy zwrócić uwagę na szanse, które niesie ze sobą realizacja takiej inwestycji w czasach trwającego kryzysu. Z jednej strony inwestycja o tak dużej skali może wypełnić lukę popytową powstałą w efekcie trwającego spowolnienia gospodarczego, a z drugiej sama realizacja projektu może być tańsza ze względu na spadające ceny towarów i usług" – czytamy w raporcie.
(...)
W ocenie autorów plan budowy CPK jest typowym projektem prorozwojowym, a w polskiej gospodarce ma on wszystkie cechy największej inwestycji infrastrukturalnej w XXI w. „Zasadne jest założenie, iż projekt ten wykazuje potencjał pełnienia roli czynnika pobudzającego wzrost gospodarczy i wychodzenie z kryzysu" – czytamy.
Zdaniem autorów budowa CPK wraz z inwestycjami kolejowymi i drogowymi może zapewnić tysiące nowych miejsc pracy zarówno na terenie samego lotniska (chodzi o budowę terminala i dróg startowych przez specjalistyczne firmy), jak i w branżach powiązanych, czyli produkcji materiałów budowlanych, taboru kolejowego i wyposażenia terminala.
Wskazują oni również, że inwestycja wymagająca wydatków rzędu dziesiątków miliardów złotych pobudzi rynek budowlany, ale także rozwój niezbędnych technologii i zaplecza technicznego; może również wygenerować efekt mnożnikowy i pobudzić powiązane gałęzie gospodarki. Z kolei nowy intermodalny węzeł transportowy ma szansę poprawić dostępność komunikacyjną nie tylko kraju, ale i regionu, tworząc potencjał do generowania dalszych korzyści w ramach wpływu katalitycznego.
Sami zdecydujcie kto tutaj stoi po stronie interesu Polski i Polaków."Władze rosyjskie i niektóre grupy proekologiczne w Polsce i Niemczech sprzeciwiały się przekopowi (...) już od czasu pierwszego pomysłu w tym zakresie w 2004 roku. Teraz jednak realizacja projektu, który ma zostać ukończony do 2022 r., została wprowadzona na wyższy bieg. Pracownicy zakończyli oczyszczanie ziemi i rozpoczęli kopanie samego kanału. Tymczasem moskiewscy komentatorzy przechodzą od skarg na jego rzekomy wpływ na środowisko do sugestii, że jedynym powodem, dla którego powstaje, jest zapewnienie okrętom wojennym NATO dostępu do Zatoki Kaliningradzkiej bez konieczności wcześniejszego przejścia przez obiekty wojskowe w Bałtijsku. W związku z tym twierdzą, że kanał ten stanowi bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa Kaliningradu i Federacji Rosyjskiej jako całości" – czytamy w analizie.
(...)
"Koloskow ocenia, że Moskwa nadal ma nadzieję, że zdusi projekt, mobilizując ekologów w Polsce i Europie oraz wspierając opozycję wobec polskiego rządu. Wskazuje, że rząd pozostaje całkowicie zaangażowany w budowę kanału; ale wielu przeciwników twierdzi, że projekt jest zbyt drogi, zaszkodzi obszarowi kurortowemu bez przynoszenia korzyści ekonomicznych północno-wschodniej Polsce i pomoże NATO, ale nie Polsce. Słowa Koloskowa sugerują zatem kierunek rosyjskiej propagandy i innych działań i fakt, że Moskwa ma nadzieję spowolnić lub całkowicie pogrzebać przekop mierzei" – czytamy w analizie waszyngtońskiego think-tanku.
Popieram. Trzaskowski nie jest idealnym kandydatem (mój faworyt nie wszedł do drugiej tury), ale bez bólu oddam na niego głos. Wystarczy, że będzie pilnował Konstytucji i stanowienia prawa, niczego więcej nie wymagam, a obecny prezydent zawiódł tu w całej rozciągłości. Ponadto, ktoś musi patrzeć władzy na ręce, a monowładza nie jest w naszym interesie (chyba, że ktoś należy do PiS-u). Potrzebujemy wentylu bezpieczeństwa na następne trzy lata i jestem pewien, że akurat tę funkcję Trzaskowski spełni.unbelievable87 pisze: ↑10 lipca 2020, 21:12 Apeluję do ludzi rozumnych, idźcie na wybory i jeśli nawet Trzaskowski nie jest dla Was idealnym kandydatem (dla mnie też nie jest), to i tak jest 100 razy lepszy od długopisu - Dudy.
Bo on myśli, że jakimiś statystykami kogoś do czegoś przekona.
Ty wiesz, ale czy inni wiedzą? Bo ja odnoszę wrażenie, że wśród ludzi bardziej przebija się komunikat bogatego pajaca z NBA z 46,6 mln followersów na Twitterze, który twierdzi, że "biali polują na czarnych na ulicach USA". Nawet w Polsce ludzie ulegają tej fałszywej narracji i stoją na ulicach z transparentami BLM. Dlatego sięgam po te statystyki i po głosy takich ludzi jak Larry Elder czy prof. Walter E. Williams: