Prace domowe na forum... - zadania tu

Wszystko co nie związane z Juventusem i sportem. Aktualne wydarzenia ze świata polityki, muzyki i kina.
ODPOWIEDZ
pan Zambrotta

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 01 czerwca 2004
Posty: 7019
Rejestracja: 01 czerwca 2004

Nieprzeczytany post 29 września 2012, 09:21

Kazde zadanie da sie zrobic z twierdzenia cosinusow i ladniej wyglada :lol:

Faktycznie blad w zadaniu, ale zahor jest kosmita niezaleznie od matematyki 8)


prezes3c pisze:
12 sierpnia 2020, 22:06
Sorek21 pisze:
12 sierpnia 2020, 21:45
Neymar mógł trzy gole wsadzić do przerwy.
A Juventus mógł 2 razy wygrać LM między 2015 a 2017
Łukasz

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 13 października 2002
Posty: 6351
Rejestracja: 13 października 2002

Nieprzeczytany post 29 września 2012, 09:40

pan Zambrotta pisze: Faktycznie blad w zadaniu
Dlaczego błąd? Błędu nie ma moim zdaniem, a ta doryska jest po prostu dla zmyły.


Ale, Alex, Alessandro. DEL PIERO!

http://wsamookno.bloog.pl
OPD

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 19 lipca 2011
Posty: 71
Rejestracja: 19 lipca 2011

Nieprzeczytany post 29 września 2012, 10:01

Łukasz pisze:
pan Zambrotta pisze: Faktycznie blad w zadaniu
Dlaczego błąd? Błędu nie ma moim zdaniem, a ta doryska jest po prostu dla zmyły.
Łukaszu, bez kąta nachylenia rombu, nachylenia przekątnej do podstawy lub jakiegokolwiek innego kąta, który da się wyliczyć lub jest podany nic nie zrobisz :wink:
Istnieje nieskończenie wiele takich rombów, których boki mają długość 4. Z twojego rozumowania wynika, że jest tylko taki jeden. W twoim rozwiązaniu dobrze rozpisałeś kąty w rombie ale kąty w dorysowanym trójkącie nie mogą być alfą i betą, ponieważ nie jest to trójkąt podobny z trójkątem ograniczonym bokiem 4 i połówkami obu przekątnych :wink:


Wiking

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 22 grudnia 2008
Posty: 955
Rejestracja: 22 grudnia 2008

Nieprzeczytany post 29 września 2012, 10:23

@Łukasz

Kąt prosty między przekątnymi jest tylko w dość specyficznym rombie - w kwadracie...


Łukasz

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 13 października 2002
Posty: 6351
Rejestracja: 13 października 2002

Nieprzeczytany post 29 września 2012, 10:29

Wiking pisze: Kąt prosty między przekątnymi jest tylko w dość specyficznym rombie - w kwadracie...
Nie, przekątne w rombie zawsze przecinają się pod kątem prostym. Ale OPD ma rację. Jednak dawno byłem szkole.
:-D

Proszę nie sugerować się więc moim rysunkiem.


Ale, Alex, Alessandro. DEL PIERO!

http://wsamookno.bloog.pl
darek

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 12 sierpnia 2006
Posty: 1047
Rejestracja: 12 sierpnia 2006

Nieprzeczytany post 30 września 2012, 09:29

Dzięki wszystkim za pomoc :)


Obrazek
Bianconeri Siamo Noi!
darek

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 12 sierpnia 2006
Posty: 1047
Rejestracja: 12 sierpnia 2006

Nieprzeczytany post 25 października 2012, 21:20

przepraszam za post pod postem ale mam prośbę.
Ma ktoś może jakiś schemat, wzory albo potrafi wytłumaczyć jak przesuwać funkcję kwadratową o wektor?

Jak mam sam x kwadrat to wiem, ale jak mam np. -2xkwadrat to już nie bardzo wiem jak to zrobić...


Obrazek
Bianconeri Siamo Noi!
Wiking

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 22 grudnia 2008
Posty: 955
Rejestracja: 22 grudnia 2008

Nieprzeczytany post 25 października 2012, 22:18

Jeżeli mamy funkcję daną w postaci
y=a*x^2 + b
to przesuwamy ją o wektor [p,r] następująco:

y-r=a*(x-p)^2 + b

znormalizować tą postać już chyba dasz radę?


OPD

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 19 lipca 2011
Posty: 71
Rejestracja: 19 lipca 2011

Nieprzeczytany post 26 października 2012, 18:17

Dla funkcji w postaci y=ax^2+bx+c obliczamy:

p=-b/2a albo p=(x1+x2)/2; x1, x2 - miejsca zerowe.
q=-delta/4a

Funkcję przesuwamy wtedy o wektor [p,q] (są to również współrzędne wierzchołka funkcji).

Dla funkcji w postaci y=a(x-p)^2+q współrzędne wektora są już podane i nie trzeba ich liczyć (a zdarzają się artyści, którzy z tej postaci przechodzą do postaci ogólnej i liczą ze wzorów na p i q) :wink:


tabo89

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 25 kwietnia 2005
Posty: 8639
Rejestracja: 25 kwietnia 2005

Nieprzeczytany post 27 października 2012, 08:43

Mam nadzieję, że będzie ktoś kto to ogarnia bo szczerze mówiąc ja nie mam pojęcia. Mam takie zadanie na Inżynierie Systemów Informatycznych aby na kartce narysować algorytm dodawania binarnego.

Dla przykładu dr narysował nam na tablicy przykładowy początek:
Obrazek Obrazek
http://img401.imageshack.us/img401/9468/zdjcie0382p.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/7180/zdjcie0383e.jpg


Byłbym bardzo wdzięczny bo dla niektórych to pewnie pestka :wink:


Obrazek
darek

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 12 sierpnia 2006
Posty: 1047
Rejestracja: 12 sierpnia 2006

Nieprzeczytany post 27 października 2012, 10:06

Dzięki Wiking i OPD.


Obrazek
Bianconeri Siamo Noi!
OPD

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 19 lipca 2011
Posty: 71
Rejestracja: 19 lipca 2011

Nieprzeczytany post 27 października 2012, 11:15

Ja podpinam się pod tabo89 i również poszukuję jakiegoś informatyka, a bardziej programisty :wink:
Jako że dopiero rozpoczynam swoją przygodę z programowaniem (programuję obliczenia od 3 tygodni) mam wiele trudności a Internet nie zna odpowiedzi na moje wszystkie pytania. Moje zadanie:

Ogólny wyraz ciągu a(i) dany jest następującym wzorem:
a(i)=-i*i+15i+50; i=1,2,3...
a) Proszę napisać program obliczający sumę wyrazów tego ciągu, począwszy od aNp aż do aNk. Wartości Np oraz Nk > Np należy wczytać z klawiatury.
b) Jak określić wartość najmniejszego wyrazu tego ciągu dla wyrazów od a1 do aNk? A dla wyrazów od aNp aż do aNk?

aNp-wyraz początkowy, aNk-wyraz końcowy.

Z sumą nie mam problemu, ale nie mam pojęcia jak zrobić część b zadania. Dodam, że używam bibliotek stdio.h, stdlib.h i math.h.

Ktoś potrafi pomóc? :)


Wiking

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 22 grudnia 2008
Posty: 955
Rejestracja: 22 grudnia 2008

Nieprzeczytany post 27 października 2012, 14:04

@ODP

Co do punktu b) możesz go rozwiązać sprytnie matematycznie:
- nasze a(i) to taka funkcja funkcja kwadratowa, można więc określić współrzędną x'ową jej wierzchołka (oznaczmy ją Xw); teraz pozostaje znaleźć tylko indeks 'j' najbardziej odległy od Xw i wyliczyć a(j);

- możesz też podejść do problemu metodą tzw. brute force, tzn. zapisujesz pierwszy rozważany wyraz w badanym przedziale, następnie sprawdzasz czy kolejny wyraz jest mniejszy, itd. aż sprawdzisz wyrazy dla całego rozważanego indeksu.


Edit:
@tabo89
Podstawowe pytanie jest czym można dysponować w tym Twoim schemacie blokowym? Tzn. jakimi obiektami się posługujecie? Bo mi określenie Klucz A, nie kojarzy się z inżynierią systemów informatycznych, tylko z z relacyjnymi bazami danych :think:


tabo89

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 25 kwietnia 2005
Posty: 8639
Rejestracja: 25 kwietnia 2005

Nieprzeczytany post 27 października 2012, 14:22

W zasadzie to podał nam tylko takie podstawowe:
Obrazek

I wykorzystując je mamy rozpisać dodawanie binarne.. Nie mam pojęcia o co chodzi szczerze mówiąc


Obrazek
Wiking

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 22 grudnia 2008
Posty: 955
Rejestracja: 22 grudnia 2008

Nieprzeczytany post 27 października 2012, 15:19

@tabo89

Ok, ok. Bardziej chodziło mi o zawartość tych bloków. Co znaczą zapisy w poszczególnych prostokątach?

Co znaczą kształty bloków w takim schemacie to wiem, jestem w stanie z ich użyciem zapisać algorytm dodawania Binarnego, ale po mojemu (a w moim języku coś takiego jak Klucz nie występuje, prędzej zmienna/rejestr/liczba); nie wiem czy waszemu prowadzącemu moja notacja będzie odpowiadać.

Możesz ew. napisać czego nie rozumiesz? Czy dodawania liczb binarnych? Czy tych schematów, to mogę Ci coś spróbować przybliżyć.

Jutro będę miał chwilę to mogę schemat naskrobać po mojemu.


ODPOWIEDZ