Total War - TUTAJ WSZYSTKO

Podyskutuj na temat najnowszych gier, poradź się innych w temacie zakupu nowego komputera czy poproś o pomoc, jeśli masz jakiś problem z nim związany.
ODPOWIEDZ

Lubisz gry strategiczne?

Można wybrać tylko 1. opcję

 
 
Pokaż wyniki
szaman00

Juventino
Juventino
Rejestracja: 23 czerwca 2007
Posty: 167
Rejestracja: 23 czerwca 2007

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 09:25

pan zambrotta ta gra jest świetna Rome Total War wymiatało, z Medievalem jest tak samo :) jak atakujesz swoją cięzką jazdą to nikt sie nie oprze takiej sile :D

jesli grasz w to na pirackich serverach, bo pewnie takowe śa, i masz piracka wersje, to daj mi znać jakie patche zainstalować, bo nie chce mi sie szukac po necie ;D teraz gram Wenecją i mam aktualnie 5 wojen :D, z Bizancjum, z Portugalią, z Anglią, z Sycylia i z Egiptem :D miałem tez z Mediolanem, ale zniszczyłem tą frakcje ;p jestem najlepiej rozwinięta frakcja technologicznie, wymieniam sie pod liczba wojska i kasy z Mongołami hehe poprostu zal przerywać tę gre :D pozdrawiam


Yari

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 13 czerwca 2003
Posty: 1601
Rejestracja: 13 czerwca 2003

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 12:35

Z tego co wiem nie ma możliwości gry na pirackiej wersji w multi. Do gry potrzebny jest klucz który jest na instrukcji , także jeśli chcesz pograć z innymi graczami , musisz kupić oryginał :).


OskarG

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 08 października 2002
Posty: 2190
Rejestracja: 08 października 2002

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 12:42

Grałem kiedyś w szoguna - gra fajna, tylko problem ze sprzetem przy tego typu grach był.

Teraz może by coś poszło ale czasu na to nie ma

A jeśli chodzi o inne strategie to polecam również Europa Universalis II
Europa Universalis III: Napoleon's Ambition


CzarnyZkultury

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 28 sierpnia 2006
Posty: 1011
Rejestracja: 28 sierpnia 2006

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 13:05

Oskar8 pisze:A jeśli chodzi o inne strategie to polecam również Europa Universalis II
Europa Universalis III: Napoleon's Ambition
swietne gry, rowniez je polecam szczegolnie jesli jestescie zwolennikami Total War jak ja :lol:

swoja drogą to ile ta gra zajmuje(instalka) ?


pan Zambrotta

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 01 czerwca 2004
Posty: 7019
Rejestracja: 01 czerwca 2004

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 14:25

nawet nie ma co marzyć o graniu na multi jak się ma pirata. Własny CD key to podstawa. Ale na pocieszenie powiem Ci szamanie00, że teraz za mniej niż 100 zł jest Złota Edycja, w której skład wchodzi Medieval 2 i dodatek Kingdoms. Więc jest okazja.

W Kingdoms nie grałem i raczej mnie nie ciągnie. Polska frakcja ma te same (zrąbane, niehistoryczne, prorosyjskie) jednostki, w kampanii z krucjatami szaleją Grecy ze swoimi miotaczami ognia, Wyspy Brytyjskie mnie jakoś nie ciekawią. A odkrywanie Ameryki to już dla mnie nie ten świat. Nawet w Medievalu2 nigdy nie doczekałem się odkrycia Ameryki, bo gra była za łatwa i rozpoczynałem nową.

W tym roku wychodzi Empire: Total War. Dla mnie to seria złych wiadomości.
Po pierwsze - nieciekawy okres gry. Bitwy lądowe wyglądają mniej więcej tak: stoi jedna piechota na przeciwko drugiej i strzelają do siebie. I kto kogo pierwszy wystrzela :roll: . Może opcja: "szarża na bagnety" by coś tu poprawiła, nie wiem. Konnica ma marginalne znaczenie, nie to co w Medievalu :D . Bitwy będą polegać też mniej więcej na: "moja armata jest lepsza od twojej".
Po drugie - żeby grać w E:TW trzeba będzię znowu ostro wydwać kasę na polepszenie sprzętu. Produceni zapowiadają nowy silnik graficzny gry. A wiadomo: nowy = droższy w utrzymaniu. Żeby gra chodziła płynnie na bitwach morskich, potrzeba będzie kombajnu elektronicznego. 2 GB RAM i GeForce z najwyższej półki to podstawa.


OskarG

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 08 października 2002
Posty: 2190
Rejestracja: 08 października 2002

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 14:45

CzarnyZkultury pisze:
Oskar8 pisze:A jeśli chodzi o inne strategie to polecam również Europa Universalis II
Europa Universalis III: Napoleon's Ambition
swietne gry, rowniez je polecam szczegolnie jesli jestescie zwolennikami Total War jak ja :lol:

swoja drogą to ile ta gra zajmuje(instalka) ?
instalka 3 na jakies 300-400 mb :P


Yari

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 13 czerwca 2003
Posty: 1601
Rejestracja: 13 czerwca 2003

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 15:32

pan Zambrotta pisze: w kampanii z krucjatami szaleją Grecy ze swoimi miotaczami ognia,
Wyolbrzymiasz :). Jak pisałem gram Bizancjum i ,,miotacze greckich ogni" przydają sie wyłącznie przy oblężeniach , w szczerym polu są bezużyteczni i zajmują niepotrzebny slot na np katafraktów którzy są niczym niemieckie tygrysy podczas II wojny światowej :D.
pan Zambrotta pisze: Wyspy Brytyjskie mnie jakoś nie ciekawią.
Ja polecam , najbardziej klimatyczna kampania :).
pan Zambrotta pisze: A odkrywanie Ameryki to już dla mnie nie ten świat. Nawet w Medievalu2 nigdy nie doczekałem się odkrycia Ameryki, bo gra była za łatwa i rozpoczynałem nową.
Te kampanie również polecam , szczególnie grę Hiszpanią , niemałym wyzwaniem jest walka z hordami rdzennych mieszkańców ameryki , zwykle w bitwach jest stosunek jak 1:4 , a jednostki np Azteków są wyjątkowo mocne.
pan Zambrotta pisze: W tym roku wychodzi Empire: Total War. Dla mnie to seria złych wiadomości.
Po pierwsze - nieciekawy okres gry.
Dla mnie to na plus , też zupełnie mnie nieciekawi ten okres ale właśnie dzięki Empire zapewne się nim zainteresuje , byle by tylko wyłapać anty historyczne babole twórców których zapewne będzie tradycyjnie od groma;).
pan Zambrotta pisze: Bitwy lądowe wyglądają mniej więcej tak: stoi jedna piechota na przeciwko drugiej i strzelają do siebie. I kto kogo pierwszy wystrzela :roll: .
E tam, podobna zasada jest w medievalu , kupa w kupę i kto pierwszy kogo wyrżnie :).
pan Zambrotta pisze: Konnica ma marginalne znaczenie, nie to co w Medievalu :D . Bitwy będą polegać też mniej więcej na: "moja armata jest lepsza od twojej".
Cóz taki okres historyczny , znaczna przewaga piechoty , ale na pewno nie można mówić że jazda będzie miała marginalne znaczenie , właśnie dla samego faktu dużej ilości artylerii jeźdźcy będą nieocenieni w próbach wymanewrowania wroga tak by dorwać sie do armat. A po za tym szarża będzie masakrować piechotę nieuzbrojoną w piki które w na początku XVIIIw były bardzo powszechne
pan Zambrotta pisze: Po drugie - żeby grać w E:TW trzeba będzię znowu ostro wydwać kasę na polepszenie sprzętu. Produceni zapowiadają nowy silnik graficzny gry. A wiadomo: nowy = droższy w utrzymaniu. Żeby gra chodziła płynnie na bitwach morskich, potrzeba będzie kombajnu elektronicznego. 2 GB RAM i GeForce z najwyższej półki to podstawa.
Niestety brutalna prawda ;/ , ale za postęp również w grach trzeba płacić :).


pan Zambrotta

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 01 czerwca 2004
Posty: 7019
Rejestracja: 01 czerwca 2004

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 19:05

Yari pisze:
pan Zambrotta pisze: W tym roku wychodzi Empire: Total War. Dla mnie to seria złych wiadomości.
Po pierwsze - nieciekawy okres gry.
Dla mnie to na plus , też zupełnie mnie nieciekawi ten okres ale właśnie dzięki Empire zapewne się nim zainteresuje , byle by tylko wyłapać anty historyczne babole twórców których zapewne będzie tradycyjnie od groma;).
I tak nic nie przebije Rome TW, z płonącymi świniami i germańską falangą :D :D . Porządnie spaprali też wschód, gdzie Egipt jest nadal faraoński a nie ptolemejski. Ale Imperium Seleucydów istnieje, mimo, że powstało mniej więcej wtedy, co kultura ptolemeuszy.
W Medievalu pamiętam za to tragiczne tłumaczenia: Awanturnicy i Rozpaczliwa Nadzieja :smile: .

A propos Kingdoms: dzięki niemu (podobno) można grać kampanie online. Jak to się odbywa mniej więcej? bo na żadnym serwisie z grami nie ma tego opisane.
I polecasz jakiegoś moda na Medievala2? tak, żeby było super trudno :prochno: . Grałem w Ultimate AI i tam komputer gra z głową, ale tylko na mapie kampanii - trwałe sojusze, nie zaatakuje bez powodu itd. Gorzej na mapie bitewnej...


Yari

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 13 czerwca 2003
Posty: 1601
Rejestracja: 13 czerwca 2003

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 21:18

Kampania online jest zupełnie tak jak w normalnej , jedynym wyjątkiem są rozgrywane automatycznie bitwy. Szkoda , bo to największa siła serii total war , no ale ważne że takowa kampania w ogóle jest.

Modów do medievala 2 jeszcze nie sprawdzałem. W sumie to chyba nie ma jeszcze zmieniających rozgrywke w tak znacznym stopniu jak świetne rome total realism czy europa barbarorum pod rome.

Tak sobie myślę co zaoferują Polsce twórcy empire total war i doszedłem do wniosku ( biorąc pod uwagę upodobanie do ahistoryczności ) , że Polska w pierwszym okresie gry będzie mieć husarię , mimo że wtedy spełniała już ona zadanie czysto reprezentacyjne ( czyt. pogrzebowe ). Ale nie bedę ubolewał nad tym faktem , wręcz przeciwnie , miło bedzie szarżować rpzestarzałą ale najpiekniejsza jazdą świata:).


pan Zambrotta

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 01 czerwca 2004
Posty: 7019
Rejestracja: 01 czerwca 2004

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 21:50

Ja wiem jak zrobią Polskę - Rzeczpospolita będzie kopią Rosji :x plus minus te same jednostki. Jednostką wyróżniającą nasz kraj będą kosynierzy ze specjalną umiejętnością: "zgaś armatę własną czapką" :rotfl:

Jedyne, co mnie ciągnie do Empire to Podupadające Imperium Osmańskie. Wyrżnę Turasami Rosję i Austrię :twisted: .
Ale póki co nie ma żadnej daty premiery ETW.


Yari

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 13 czerwca 2003
Posty: 1601
Rejestracja: 13 czerwca 2003

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 22:07

Czyżbyś był miłośnikiem półksiężyca również w medievalu ?:).
Ja szczerze mówiąc zawsze wolałem grać rycerstwem zachodnioeuropejskim , nic mnie tak nie kręciło niż opancerzone zakute łby rozjeżdżające piechotę wroga :D.

A tak btw , jestem pełen podziwu dla twórców za wysokie poczucie humoru. Przemowy przed bitwami zwalają z nóg, wszystko zależy od generała i wroga ale często trafiają się takie smaczki :

http://img363.imageshack.us/my.php?image=0002bv2.jpg
http://img376.imageshack.us/my.php?image=0003yt7.jpg
http://img105.imageshack.us/my.php?image=0001km3.jpg
http://img451.imageshack.us/my.php?image=nimfaxt2.jpg
http://img187.imageshack.us/my.php?image=przemwz1.jpg :rotfl:
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... owabu6.jpg
http://img134.imageshack.us/my.php?image=0022ll3.jpg :shock: :lol:
http://i29.photobucket.com/albums/c292/ ... wienie.jpg
http://img207.imageshack.us/my.php?imag ... owaxr9.jpg
http://img155.imageshack.us/my.php?image=0030wf3.jpg :rotfl: :rotfl: :lol:
http://www.gry-online.pl/.%5CGaleria%5C ... 575338.jpg :D


pan Zambrotta

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 01 czerwca 2004
Posty: 7019
Rejestracja: 01 czerwca 2004

Nieprzeczytany post 17 lutego 2008, 22:34

http://img134.imageshack.us/my.php?image=0022ll3.jpg ten jest niezły :D 8)

Jakoś zawsze mnie ciągneło do "orientalnych" nacji. W Romie był Pont , W Barbarian Invasion Sassanidzi, a w Medievalu Janczarzy i spółka.
Szkoda tylko, że w grze na multi nie cieszą się zbytnimi względami graczy.
Co do kampanii: Na poziomie trudności kampanii very hard i modzie "Ultimate AI" jest niezła zabawa. Ostatnio grałem od 1 w nocy do 10 nad ranem. I jedyne co zdobyłem w tym czasie, to wyparcie Bizancjum z Azji Mniejszej i Szaleńcza obrona Jerozolimy przed kolejnymi krucjatami.

Polecam ten mod - nie dodaje żadnych nowych prowincji, jednostek, tylko polpesza inteligencję komputera. Najpierw państwa atakują tylko prowincje buntowników. Potem następuje jakieś 20 dobrych tur, gdzie nie ma żadnych wojen, bo każdy sie boi o stratę reputacji i względów u papieża. Kiedy już dojdzie do przełamania i każdy ma jakiegoś wroga, zawiązują się trwałe sojusze z sąsiadami własnymi, bądź sąsiadami wroga. Często podpisuje się zawieszenia broni. Potem następuje coś, co tygrysy lubią najbardziej - unie! :D Np. Hiszpania, Portugalia i Sycylia razem atakują Maurów, 2 razy widziałem jak wspólnie grali bitwy przeciwko Arabom. Dania ze Szkocją walczą z Anglią i Francją. A takie Węgry podpisały sojusze ze wszystkimi naokoło i nie ruszają się nigdzie, pobudowały armie i nie maja gdzie iść. Zrobiło się kilkanaście tysięcy długu :rotfl:
Mod wprowadza też nowe statystyki jednostek. Teraz bitwy trwają dłużej, można sporo manewrować :P .
Nieznacznie zostały też wzniesione koszty za budowanie. Teraz już nie ma tak,że w 10 tur rozbudujemy drogi, rolnictwo, kopalnie i problem kasy mamy z głowy. Teraz trzeba pogłówkować, co najpierw wybudować.
Kolejną zaletą moda jest to, że zajmuje niewiele.

Dla zainteresowanych ETW mam screen z gry:
klik!

Modlę się, by po Empire i dodatku do neigo (pewnie coś z Napoleonem), wyszła gra osadzona w renesansie i baroku. Piki, muszkiety i te sprawy :)


nookie

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 08 października 2002
Posty: 820
Rejestracja: 08 października 2002

Nieprzeczytany post 18 lutego 2008, 08:11

pan Zambrotta pisze: I polecasz jakiegoś moda na Medievala2? tak, żeby było super trudno :prochno: . Grałem w Ultimate AI i tam komputer gra z głową, ale tylko na mapie kampanii - trwałe sojusze, nie zaatakuje bez powodu itd. Gorzej na mapie bitewnej...
Ja osobiście gram na Road To Jerusalem. Zmienia właściwie obraz gry, dodaje prowincje, zmienia statsy jednostek w obronie, przez co bitwy są dłuższe, i przede wszystkim zawiera w sobie moda Ultimate AI, którego tak chwalisz :wink: Ja gram Szkocją, do spółki z Francuzami zniszczyłem Anglię i całe wyspy moje. Problem w tym, że Francuzi teraz jadą na mnie, co turę tracą jedną pełną armię pod Londynem, a mimo to ich nie ubywa :prochno: Po tym modzie ta gra staje się naprawde TOTAL war 8)

EDIT podsyłam adres stronki o TW, pewnie ją znacie ale dla tych co nie znają oto ona www.totalwar.org.pl


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
C-Bart

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 09 stycznia 2008
Posty: 268
Rejestracja: 09 stycznia 2008

Nieprzeczytany post 18 lutego 2008, 09:08

pan Zambrotta pisze:Jakoś zawsze mnie ciągneło do "orientalnych" nacji. W Romie był Pont , W Barbarian Invasion Sassanidzi, a w Medievalu Janczarzy i spółka.
Ja też grałem Turkami w pierwszego Medievala: Total War i było bardzo fajnie. Ale w dwójce to irytowało mnie trochę to odzwierciedlenie tamtejszego ukształtowania terenu. Nieraz trzeba było się nieźle nachodzić, żeby dojść do innego zamku, nie mówiąc o wysyłaniu posiłków w razie zagrożenia. Zanim zdążyli dojść było po akcji. Ale ogólnie rzecz biorąc to muszę przyznać, że ta nacja nie należy do najłatwiejszych jeśli chodzi o prowadzenie ich. Jednak to czekanie na żądnych krwi Mongołów też ma swoje plusy. W końcu idziesz na pierwszy ogień. Jeśli chodzi o inne nacje to ja osobiście grałem tymi różnymi typami Włochów oraz Danią, jakoś darzę sympatią wikingów.


Yari

Juventino
Juventino
Awatar użytkownika
Rejestracja: 13 czerwca 2003
Posty: 1601
Rejestracja: 13 czerwca 2003

Nieprzeczytany post 28 lutego 2008, 20:03

Zainstalowałem sobie mod o którym wspomniałeś Mrs Zambrotta ( aż dziw bierze że dopiero teraz ). Musze przyznać że początkowe zniechęcenie przerodziło się w nieukrywany zachwyt :). Gra na mapie strategicznej nabrała niesamowitych rumieńców. Koniec z podbijaniem na hurra , trzeba ostro kombinować aby zdobyć nieco więcej terenu. Biada ekskomunikowanym nacjom , rzucają się na nie wszyscy :). Strasznie podoba mi się zwiększony ruch armii/statków/agentów , tego mi brakowało. Zwiększono koszty utrzymania jednostek , kawaleria jest teraz naprawdę potężna i elitarna. Szarża na wszystkich nie licząc włóczników masakruje :). Koniec z malutkimi armiami wroga , teraz komputer trzyma w kupie większość sił i bitwy prawie zawsze są duże i decydujące o losie prowincji a nawet królestwa.
Także również polecam ten mod:).

Obecnie katuje Mediolan , gdyby nie ekskomunika Francji i cesarstwa chyba siedziałbym w miejscu nie licząc buntowniczych prowincji :).

EDIT: Wspomnę jeszcze o dwóch ważnych zmianach. kusznicy już nie strzelają w gorę , chwała twórcom moda za to , bo w podstawce to strasznie irytowało , no i zwiększono skuteczność bełtów , salwa z kusz sieje spustoszenie. Zwiększono też wytrzymałość murów a szczególnie bram , teraz już np żelazna brama nie pęka po 4 uderzeniach tarana co było doprawdy śmieszne. Taran musi łupnąć 100 razy by pękły ,,wrota do szczęścia" :D.


ODPOWIEDZ